wtorek, 3 lipca 2018

Kilka prostych sztuczek na schudnięcie

Dla niektórych z nas, sama myśl o cięciu kalorii lub zdrowym odżywianiu jest straszna. Twoje zdrowie zasługuje na nieco więcej uwagi, Oto kilka prostych sposobów, którymi można oszukać samego siebie i dzięki temu jeść mniej.

Schowaj jedzenie

Jeśli żywność jest łatwo dostępna, ludzie zazwyczaj ją zjadają. Nie jest to oznaką słabości ani braku samokontroli, raczej biologicznego i społecznego programowania, dzięki któremu możemy jeść, gdy kuszące jedzenie jest w zasięgu wzroku i w zasięgu ręki. Z tego powodu trzymanie jedzenia poza zasięgiem wzroku jest jednym z najprostszych sposobów zmniejszenia spożycia kalorii. Po pierwsze, przy otwieraniu szafki lub lodówki dobrze widać produkty, które są łatwe do chwycenia i spożywania, takie jak owoce, orzechy, ciasta, ciastka, herbatniki i przekąski. Zachęcaj swojego partnera do trzymania czekoladek, herbatników i ciastek z dala od łatwego dostępu oraz wszelkich przekąsek w lodówce, aby nie widzieć ich będąc w kuchni.

Mniej zakupów

Im częściej robimy zakupy, tym więcej kupujemy i tym więcej jemy, jest to oczywiste. Jak często udajesz się do supermarketu tylko po chleb i mleko a wydajesz 100 zł na górę jedzenia? Nie kupuj za dużo jedzenia na zapas, gdy w lodówce bedzie mniej smakołyków ty zjesz mniej.

Podawaj jedzenie na mniejszych talerzach

Im więcej jedzenia, tym więcej będziemy jeść, dlatego podawanie posiłków na mniejszych talerzach pomaga ograniczyć ogólną objętość, podobnie jak nalewanie napojów do mniejszych szklanek. Oznacza to, że miski na płatki zbożowe o dużych rozmiarach mogą być zastąpione miskami o pojemności kubka herbaty; talerze nie muszą być wypełniane, a małe filiżanki, kieliszki do wina i filiżanki herbaty są najlepsze do regularnej konsumpcji napojów. Wtedy możesz zostawić większe talerze i miski na sałatkę i warzywa oraz największe szklanki na wodę, aby zwiększyć spożycie  wody bez kalorii.

Weź jedzenie z domu żeby nie jeść na mieście

Nawet jeśli starasz się być zdrowsza, kiedy kupujesz posiłki w kawiarniach, jadłodajniach i restauracjach regularnie będziesz jeść więcej kalorii niż jeśli przyniosłaś lub zrobiłaś posiłki w domu. Przynoś sobie obiad w pudełkach do pracy a zobaczysz ile mniej jedzenia zjesz i dodatkowo zaoszczędzisz pieniądze.

Ogranicz czas bez jedzenia

Jeżeli jesz rzadko, twój organizm będzie robił zapasy z tłuszczu na później. Podjadaj mały posiłek co najmniej co 4 godziny tak abyś nie czuła ssania w żołądku.

1 komentarz:

  1. Super rady. Ta pierwsza najlepsza!:)
    Zauważyłam, że kiedy jestem mocno zestresowana, sięgam po jedzenie. Kiedyś było na odwrót, a teraz taki głupi nawyk.
    Muszę go kontrolować. :)

    OdpowiedzUsuń